Gerai savijautai – aplinkos švara ir teisinga gyvensena

Nešvari, užteršta aplinka, kurioje tarpsta kenksmingos medžiagos, bakterijos ir įvairių ligų (ypač astmos) sukėlėjai – tai aplinka, kurioje gyventi nedera. Tam, kad jaustumėtės gerai ir jūsų nevargintų kvėpavimo takų ligos, astmos priepuoliai, reikia reguliariai tvarkyti namus. Tačiau suprantama, kad nuolat skubančiam žmogui atrasti laiko idealiai namų priežiūrai – itin sudėtinga. Šiuo atveju labai tinkamos valymo paslaugos – jums nereikia niekuo rūpintis, tik mėgautis rezultatais ir, savaime suprantama, gera savijauta.

valymo-paslaugosJei vis dėlto radote laiko namų ruošai, pasirūpinkite užuolaidų švara – dažnai jas skalbkite, kad išnaikintumėte kenkėjus ir susikaupusias dulkes. Kas dvi savaites keiskite patalynę. Reguliariai šveiskite čiužinius, nes juose gyvena dulkių erkės, sukelianačios astmos priepuolius ir viršutinių kvėpavimo takų ligas. Lygiai tokia pati ideali vieta joms veistis – kilimai, kiliminės dangos ir minkšti baldai. Čia puiki išeitis – plaunamųjų siurblių nuoma Panevėžyje ar kitame Lietuvos mieste. Tai siurbliai, cheminiu būdu į paviršių sukeliantys visus nešvarumus ir kenkėjus bei negrįžtamai juos pašalinantys. Giluminiu cheminiu būdu galima švariai išsiurbti ir tuo pačiu išplauti kilimus, kilimines dangas, taip pat minkštus baldus.

Pasirūpinus namų švara, labai svarbu atsakyti į klausimą, kaip rūpintis savo sveikatai, ypač sergant astma? Svarbiausia – sveikai maitintis. Sveikai maitinantis rečiau užklumpa švokščiančio kvėpavimo priepuoliai. Kartais padeda magnio preparatai, o vitaminai C ir E retina astmos priepuolius, kuriuos sukelia dūmai ar ore esantys teršalai. Česnakų tabletės stabdo kvėpavimo takus kemšančių gleivių dauginimąsi. Svarbu išsiaiškinti, kokiems maisto produktams esame alergiški, kokių netoleruojame ir kokių reikia vengti.

Kasdien po pusvalandį intensyviai mankštindamiesi sutvirtėsime fiziškai, pagerės savijauta ir plaučių pajėgumas.

Nuolat atliekami kvėpavimo pratimai, pvz. pagal Buteiko metodą ar jogos sistemą, padeda atpalaiduoti krūtinės ląstos raumenis. Svarbu išmokti valdyti baimę ir stresą, kurie siaurina kvėpavimo takus. Šie įgūdžiai padeda retinti astmos priepuolius, ma-inti jų intensyvumą ir kasdien jaustis vis geiau.

Jei dažnai patiriamas stresas, gali įsitvirtinti įprotis kvėpuoti greitai. Taip kvėpuojant netenkama daug anglies dioksido, dėl to sumažėja kraujo rūkštingumas ir į ląsteles patenka mažiau deguonies. Jos ima „dusti“, padidėja deguonies poreikis, kvėpavimas dar pagreitėja.