Raumenų skausmas: kaip malšinti?

Diegliai. Spazmai. Sustingimas. Maudimas. Kiekvieną dieną kovojančiųjų su raumenų skausmu gretos vis didėja. Pusė vyresnių nei 65 metų amžiaus žmonių vargina užsitęsęs raumenų diskomfortas, raumenų skausmais skundžiasi ir jauni, aktyviai sportuojantys ar sunkų fizinį darbą dirbantys žmonės. Skausmus kenčiančių žmonių gretos auga, o vaistų, galinčių padėti, rodos, ne tiek ir daug. Arba jie neveikia. Tačiau yra daug paprastų būdų, galinčių palengvinti arba numalšinti raumenų skausmą. Turbūt daugelis yra girdėję apie vonios terapiją, raumenų šaldymą, masažus ir pan. Kaip šie būdai veikia?

Pirmiausiai, labai svarbu nenutraukti mankštos. Jeigu persistengėte dirbdami, žaisdami ar sportuodami, geriausia, ką galite padaryti kitą dieną, tai vėl būti aktyvūs. Fizinė veikla pašalina dėl persitempimo raumenyse išsiskyrusias skausmą sukeliančias medžiagas ir palaiko raumenų skaidulų lankstumą, neleisdama jiems susitraukti. Lengva mankšta gydo skaudančius raumenis, todėl kitą dieną juos skaudės mažiau.

Šaldiklyje laikykite ledo paketą ar maišelį šaldytų žirnelių. Jei nuo traumos praėjo mažiau nei 48 valandos, ledo gabalu ištrinkite skaudantį raumenį arba uždėkite šaltą kompresą ant skaudančio raumens. Palaikykite kompresą 10 minučių, padarykite 10 minučių pertrauką ir uždėkite kompresą dar 10 minučių – taip neleisite ledui nudeginti jautrios, plonos odos.

Norėdami numalšinti skausmą, panirkite į šiltą vonią. Dušas nėra toks veiksmingas – geriausia atsigulti paprastoje ar sūkurinėje vonioje, įlašinus 15 lašų atpalaiduojančio levandų eterinio aliejaus arba raumenis šildančio imbierų eterinio aliejaus ir įbėrus pusę puodelio Epsomo arba Negyvosios jūros druskos. Tokia originali vonia ne tik malšina raumenų skausmus, bet ir palengvina raumenų spazmus.

Taikykite šią procedūrą, jei raumuo kaista praėjus keletui dienų po sužeidimo: masažuokite raumenį išilgai, pradėdami nuo tolimiausio širdžiai taško ir judėdami širdies link. Tyrimai rodo, kad pasimankštinus ir patyrus traumą masažas gali sumažinti skausmą ir paspartinti gijimą. Jis taip pat padeda įveikti uždegimą.

Vitamino D trūkumas gali tapti raumenų nusilpimo, skausmo ar net pusiausvyros sutrikimo priežastimi. Vitaminas D gaminasi odoje, veikiant saulės šviesai, bet senesnė oda jo gamina mažiau. Ko gero, nė vienas šalies gyventojas negauna pakankamai vitamino D šaltuoju metų sezonu. Pakankamo vitamino kiekio su maistu negausite, todėl pradėkite vartoti vitamino D papildus.